De Wheelie wordt nu al meer dan 15 jaar gebruikt voor bedevaarttochten, wandelvakanties en expedities maar ook voor het dragen van professionele apparatuur in vele delen van de wereld. De Wheelie is inmiddels bekend bij langeafstandswandelaars over de hele wereld. Door de rechtopstaande positie van de Wheelie wandelkar merk je het gewicht van de bagage bijna niet. Sommige wandelaars krijgen rugpijn door een rugzak. Met de wandelkar wordt de kans op rugklachten sterk verminderd.
De Wheelie kan tot wel 40 kg belast worden en zelfs volledig geladen kan het gewicht op de heupen worden aangepast om minimaal te zijn. Omdat de Wheelie een tweewieler is kun je de dissels vasthouden, lopen met wandelstokken of gewoon zonder handen met de wandelkar aan je heupen.
Net als bij al onze producten verzamelen we alle feedback van gebruikers en bepalen we wat echte verbeteringen zijn t.o.v. huidige versies. Voor deze vijfde Wheelie-generatie zijn er drie veranderingen. Zo hebben we de heupband volledig opnieuw ontworpen en een extreem sterke maar ook snel instelbare versie ontwikkeld. Waar het vorige model twee verschillende maten had, zorgt de nieuwe heupband voor een precieze en ingenieuze instelling van de heupband. Hierdoor kan de heupband ook direct binnen seconden worden aangepast voor een andere gebruiker (handig wanneer u samenloopt). De tweede verbetering is dat we een extra dwarsstang hebben toegevoegd om het frame nog stijver te maken. De extra dwarsstang dient ook als steun voor onze Cargo Base en boxen die we gebruikers vaak zagen plaatsen onder op het frame. Ten slotte hebben we alle bussen tig-gelast en waar we nooit problemen hadden met de vorige bussen, zijn deze TIG gelaste asgaten niet alleen de sterkste verbinding die mogelijk is, maar betekent het ook dat dezelfde aslengtes kunnen worden gebruikt in ons hele assortiment fiets- en wandelwagens.
Wat de Cargo onderscheidt van de Traveller is de open basis kuip met banden en gespen t.o.v. de complete tas van de Traveller.
De vraag is of het gebruik van een eigen rugzak gewenst is tijdens een tocht. We hebben de Wheelie Cargo wandelkar gemaakt om een eigen rugzak mee te nemen maar als deze functionaliteit niet benodigd is dan is het makkelijker om simpelweg de Traveller versie met Traveller Tas te gebruiken welke speciaal voor het frame van de Wheelie ontwikkeld is.
De Wheelie Cargo kan met maximaal 40kg beladen worden en inderdaad kan de wheelie daarmee gebruikt worden om zware ladingen over een grote afstand te vervoeren. Echter is de Wheelie in de basis ontworpen als Wandelkar en niet een kruiwagen. Wij begrijpen dat creatieve geesten potentie zien in de Wheelie Cargo voor allerlei zware vervoerstaken maar in aller eerlijkheid ruilen we een aangeschafte kruiwagen ook niet in als deze begint te roesten of er gaten in de bodem ontstaan. We laten eenieder vrij om de Wheelie te gebruiken voor welk doel de gebruiker de kar geschikt vindt maar beschadigde karren door stenen en bouwplaats gebruik worden niet gedekt door de garantie. Wij hopen op begrip en respect hiervoor.
Absoluut niet! Er zijn op dit moment meerdere 1000+ KM Expedities waarbij de Wheelie betrokken is. Zelfs Sarah Marquis als jonge vrouw in topconditie verklaarde na haar toch van meer dan 20.000 kilometer dat ze dit avontuur nooit had kunnen doen zonder de Wheelie Wandelkar. De Wheelie Wandelkar maakt het mogelijk om verder te wandelen, met meer gewicht en met minimale belasting van rug en nek. We zagen zelfs interesse van legereenheden om hun grondtroepen uit te rusten met de Wheelie Wandelkar.
Het beste antwoord is dat de Wheelie geschikt is voor lange afstanden, meestal op vlakke en licht glooiende terreinen. Steilere hellingen en afdalingen op meer rotsachtige gronden zijn niet de ideale situatie voor de Wheelie. We horen echter wel van extreme Wheelie-wandelaars dat het behoud van energie in de aanloop naar een moeilijker gedeelte het mogelijk maakt om zelfs vrij zware wandelgebieden te overwinnen. Om een ??idee te geven zijn er Wheelies succesvol geweest op bijna alle routes van de Camino de Santiago (Camino Francés, Camino Primitivo, Camino Portugués en Camino del Norte), The ADT en andere cross-USA routes, de Zijden Route, 20.000 KM Azië/Australia Expeditie en een planning voor een 48.000 km Cross World Tour!
Maar afgezien van al die extreme expedities zien we ook veel wandelaars die de Wheelie simpelweg als beste oplossing zien om ook kortere wandelingen te maken zonder de noodzaak van een rugzak wat rug-, nek- en schouderpijn voorkomt.
Moeilijke vraag omdat we wandelaars zien die zulke verschillende voorkeuren hebben. Remmen hebben meer de voorkeur voor meerdere en langere afdalingen. Door licht te remmen tijdens afdaling drukt de kar minder in de rug, al zien we dat ook veel gebruikers de kar omdraaien op steilere hellingen. De remloze versies betekent echter minder gewicht en benodigde onderdelen. Het eenvoudigere ontwerp maakt het ook makkelijker om de wielen te demonteren. Wat de keuze ook is, het is goed om te weten dat remmen in een later stadium kunnen worden besteld en gemonteerd omdat alle Wheelie IV- en V-frames voorbereid zijn voor remmen.
In principe heeft u geen reserveonderdelen bij de Wheelie nodig. We zien zelden schade die niet ter plaatse kan worden verholpen en u wilt het gewicht van het dragen van extra onderdelen tot een minimum beperken. Een andere factor is dat we wereldwijd verzenden en dus voor slechts 15 euro een onderdeel naar uw locatie of een adres op de route kunnen sturen.
De Wheelie wandelkarren kunnen rechtstreeks van onze website gekocht worden en we verzenden wereldwijd voor slechts 15 euro. Voor alle Europese landen bieden wij aan om de Wheelie na een willekeurige termijn te retourneren en ons uw volledige betaling terug te laten betalen met aftrek van een huurprijs voor die periode. Dit betekent dat u de Wheelie kunt testen en gebruiken en deze kunt houden of terug kunt sturen en de huurperiode kunt betalen. Helaas zijn er eenvoudigweg nog geen "Wandelkar Winkels" dus zijn we afhankelijk van algemene buitensport winkels en/of fietsenwinkels om de Wheelie in hun assortiment op te nemen. Op dit moment hebben we gelukkig een paar dappere winkels gevonden die het potentieel van de Wheelie zien en verschillende modellen tonen en op voorraad hebben. Ze staan ??vermeld op onze dealerlijst. Maar... het is dus ook mogelijk rechtstreeks van deze website te kopen en uitproberen en u bent altijd welkom in ons atelier in Gasselternijveen
Zoals voor al onze producten geldt ook voor de Wheelie dat alle gebruikte materialen bij ons ook los verkrijgbaar zijn. Dat betekent dat als u een klein ongelukje hebt met de kar wij die voor u kunnen repareren. Bent u aan de andere kant van de wereld dan kunnen we de benodigde onderdelen toesturen zodat u snel weer verder kunt.
Afmetingen L x B x H | 168 x 56 x 48 cm (67 x 22.5 x 23") |
---|---|
Afmetingen opgeborgen L x B x H | 112 x 48 x 12 cm (45 x 19 x 5") |
Afmetingen van de tas L x B x H | 37 x 30 x 100 cm (15 x 12 x 40") |
Gewicht | 6300 g /stuk |
Framebuismaat | 28.6 mm (1 1/8") |
Materiaal tas | Hypalon 1mm en Belt mesh |
Materiaal frame | Aluminium 6061 T6 |
Wielspecificaties | 16", ETRTO 47-305, gesloten lager, massieve band |
Gemaakt in | Nederland, met een of meer Aziatische componenten |
Verkoopeenheid | Stuk |
Dit product bestaat uit |
|
Handleidingen | Download handleiding |