Vliegen met een fietskar

Cyclone fietskarren zijn zeer geschikt om mee te nemen in het vliegtuig. Zowel de Cyclone Trekking als de Chubby karren worden door hun gebruikers naar veel verschillende bestemmingen gevlogen. Hoe pak je in? En hoe zit het met de grootte want is de fietskar niet nét iets te groot...?

Regelgeving

We zien een aantal verschillende afmetingseisen van luchtvaartmaatschappijen en klanten maken zich vaak zorgen over het betalen van extra kosten wanneer ze met hun fietskar reizen.

De informatieve website Airhelp.com geeft de veilige standaardgrootte voor ingecheckte bagage weer als:

27,5 in x 19,5 in x 15 in = 70 cm x 50 cm x 38 cm en een gewicht van 50 lbs (23 kg)

Chubby: 78 x 63 x 30 cm / 31 x 25 x 12 "
Trekking: 97 x 47 x 30 cm / 38,8 x 18,8 x 12 "

Dat maakt dat beide karren net boven de toegestane grootte zijn, zoals aangegeven door de luchtvaartmaatschappijen. In de praktijk zien we echter dat de meeste klanten de karren zonder problemen gebruiken op verschillende vluchten.

Vliegen met een fietskar-image

Dit wordt lastig inpakken voor de vlucht...

Vliegen met een fietskar-image

Layne's fietskar klaar voor vertrek

Chubby (Stephen Edwards):

"Ik ben net terug van een eerste buitenlandse reis met mijn Radical Cyclone Chubby. Ik heb met SAS en Lufthansa op Manchester-Kopenhagen, Kopenhagen-Nice, Nice-Frankfurt, Frankfurt-Manchester gevlogen.

Op geen enkel moment werd naar de grootte / afmeting van de trailer gevraagd. Mijn Brompton reisde veilig in de Chubby tas mee zonder enige schade ". (Juni 2016)

"De trailer ging perfect mee op reis - geen problemen bij het inchecken bij Air Transat of Air Canada". (Augustus 2017)

"Ik reisde met Turkish Airlines van Manchester naar Havana via Istanbul, en keerde terug via Caracas in Venezuela. Inchecken was altijd gemakkelijk - geen gedoe of vragen over de trailer - ik pak de wielen vaak weg voordat ik de balie benader om interesse in de tas te verminderen! De trailer reisde goed op alle vluchten en beschermt de fiets extreem goed. Geen extra kosten vereist - het werd gewoon geaccepteerd als een gewoon stuk bagage ". (Augustus 2018)

"Ik heb net een nieuwe reis met mijn Radical Chubby en Brompton voltooid - deze keer dichter bij huis. Ik heb een Bauhaus-tour door Duitsland gedaan en gefietst met de trailer van Berlijn naar Weimar (via Potsdam, Naumburg, Wittenberg, Dessau, Halle & Jena). Ik vloog deze keer met EasyJet - betalend voor een fiets in het ruim - geen problemen met het gewicht of de toegestane maat - alles verliep heel soepel. Ik gebruik weinig extra bescherming rond de Brompton behalve wat schuim rondom het bovenste wiel in het bovenste compartiment. Over alle vlieg-kilometers heeft de trailer slechts enkele schaafwondjes opgepikt ". (Juli 2019)

Trekking (Layne Gneiting)

Layne Gneiting reist de wereld rond met zijn "Way of the Hero", die managers inspireert tot leiders. Zijn reizen omvatten het gebruik van meerdere Cyclone's wat betekent dat Layne wel enige ervaring heeft in vliegreizen met fietskarren.

We hebben Layne twee veel gestelde vragen gepresenteerd die we vaak horen:

Wat is je feedback over het overschrijden van de maximaal toegestane afmetingen van luchtvaartmaatschappijen voor ingecheckte bagage?

Ik heb geen probleem gehad. Tot nu toe heb ik de Cyclone Trekking-trailer meegenomen naar IJsland, Slovenië, Kroatië, Macedonië, Ierland met British Airways, Delta, Air France, Aegean Airlines en RyanAir. Op al deze reizen werd de Cyclone gewoon ingecheckt als mijn bagage. Ik vermoed dat dat om een ​​paar redenen is. Het kan zijn dat de Cyclone prima is als bagage. Een andere mogelijkheid is dat ze naar de fietskar kijken en medelijden hebben (ik denk dat de doos en de vliegkosten het dwaze idee doven dat de Cyclone niet aan hun afmetingen zou voldoen). Bovendien hangt het af van hoe je de mensen van de balie benadert. Als je ze als medemensen behandelt en hun namen gebruikt geven ze vaak het voordeel van de twijfel. Of misschien al het bovenstaande, maar ik herinner me nooit dat ik extra moest betalen voor de Cyclone.

Hoe pak je je fietskar in voor vliegreizen?

De Cyclone is mijn koffer. Als ik tour, wil ik de luxe van flexibiliteit en vrijheid, en meestal vertrek ik uit een ander land of vliegveld dan toen ik aankwam, dus ik wil meteen weg kunnen na het landen. Om alles in te pakken stop ik altijd de dissel en de montagezaken in de trailer zelf (in hun eigen tas zodat ze niet vermist worden). Dan neem ik de wielen in de wieltas als mijn handbagage. HACKING TIP: Als je ook nog andere tassen zoals een laptoptas of handtas meeneemt, pak dan een Ikea tas (die sterke maar lichte nylon boodschappentassen) en prop alle tassen en de wieltas erin als EEN handbagage.

WAARSCHUWING: een van mijn klanten ontmoette me in Boedapest en liet de wielen achter in het vliegtuig! Hij moest een nieuwe wielset bestellen en miste de eerste 2 dagen van onze trektocht. Uiteindelijk nam hij een trein en haalde ons in. Maar vergeet de handbagage dus niet!

Ik pak mijn trailer in volgens zones. De voorkant is mijn "slaapkamer" en hier stop ik de tent, slaapzak, veldbed en kussen. Het midden is mijn "keuken", waar ik een fornuis, kookset, enz. plaats. Links achteraan is mijn "voorraadkast" (waar ik snacks, gedroogde voedselpakketten en boodschappen houd die ik onderweg ophaal) en de rechterachterzijde is mijn "badkamer" (handdoek, washandje, toiletartikelen). De zijkanten zijn gereserveerd voor gereedschap en fietsspullen, en mijn "kast" (kleding) wordt afgeplat bovenop de andere items. Let wel, alles is georganiseerd in Eagle Creek organizing bags ( of sterkere Cotopaxi-tassen) zodat ze niet verschuiven en een puinhoop maken.

Dit is wat enkele managers van Layne te zeggen hadden:

"Mijn ticket bevatte geen bagage, dus ik moest betalen voor alle bagage die ik heb verzonden. Het lijkt erop dat het 60 à 80 dollar per enkele reis was?"

*****

"Ik had geen probleem met reizen met de trailer bag. Geen extra kosten omdat ik onder de 50 pond was".

*****

"Ik kan me niet herinneren dat ik extra heb betaald, maar ik kan het op dit moment niet zeker zeggen. Ik ben er vrij zeker van dat het gewicht binnen de limieten lag. Ik verloor onderweg een paar kleine onderdelen, wat een tegenvaller was".

*****

"Ja, dat deden ze voor mij. Natuurlijk was mijn tas 70 lbs 😂. Ik zou denken dat als je ondergewicht was, het voor de meeste luchtvaartmaatschappijen niet uitmaakte. Ik heb plunjezakken gezien die net zo groot doorgaan zonder problemen".

*****

"Het kostte me ongeveer $ 100 om naar Kroatië te gaan omdat de tas te groot was en $ 200 voor de te grote bagage die naar huis kwam".

Samenvatting

De meeste mensen die zich niet teveel zorgen maken en gewoon op pad gaan, ondervinden geen last van vliegreizen met een Cyclone fietskar.

We horen zelden dat mensen daadwerkelijk extra betalen, maar het kan gebeuren...

We kunnen de Chubby niet kleiner maken, omdat de Brompton nou eenmaal die maat heeft en hij moet er wel in passen ;-)