De algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden regelen uitsluitend de contractuele betrekkingen op de websites www.radicaldesign.com, www.radicaldesign.nl, www.radicaldesign.de en www.radicaldesign.fr (hierna genoemd "Site") tussen de Bezoeker of Koper (hierna genoemd "Je") en de Gastheer of Verkoper Radical Design (hierna genoemd "RD"), behorend bij het bedrijf Radical Design Manufacturing BV, gevestigd aan de Hoofdstraat 8, 9514 BE te Gasselternijveen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel van Meppel onder het nummer 01123237.
De algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn de enige voorwaarden die van toepassing zijn en vervangen alle andere voorwaarden, behalve wanneer schriftelijk anders is overeengekomen en door beide partijen ondertekend. Beide partijen accepteren deze voorwaarden zonder voorbehoud.
RD heeft het recht om specifieke bepalingen van deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden te wijzigen. Het is daarom belangrijk om ze bij elk bezoek aan de site opnieuw te lezen.
RD gaat ervan uit dat je bij het valideren van een bestelling deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden, na ze te hebben gelezen, zonder voorbehoud accepteert. Door een bestelling te plaatsen op de Site, accepteert je de toepasselijkheid van deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden.
De nietigheid van een (deel van een) clausule heeft geen invloed op de toepasbaarheid van de rest van deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden. In plaats van de nietige clausule of het ongeldige deel gelden de desbetreffende wettelijke bepalingen.
Deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn opgesteld ter bescherming van je rechten als klant en RD als leverancier.
Je kunt je bestelling plaatsen via onze webshop: www.radicaldesign.nl
Om uw bestelling te plaatsen, volg je de volgende 4 stappen nadat je de gewenste artikelen aan je winkelmandje hebt toegevoegd:
1. Vul je persoonlijke gegevens in.
2. Accepteer de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden door het bijbehorende vakje aan te vinken.
3. Kies de betaalmethode.
4. Voltooi de betaling, waarmee je je koopovereenkomst met RD afrondt.
5. Je ontvangt een bevestiging van de bestelling per email. Controleer deze goed op fouten. Geef fouten direct door per mail aan info@radicaldesign.com
U kunt uw bestelling kosteloos annuleren zolang deze nog niet aan u is verzonden. Dit kan telefonisch via +31 599 513482 of per e-mail naar info@radicaldesign.nl.
RD besteedt veel zorg aan het verstrekken van online informatie over de eigenschappen van de producten, inclusief technische beschrijvingen en illustratieve foto's, binnen de grenzen van de technische mogelijkheden. De foto's kunnen afwijken van het daadwerkelijk verzonden product, daarom zijn de foto's niet bindend.
Eventuele aanbiedingen zijn geldig zolang de voorraad strekt.
Verkoopprijzen
De verkoopprijzen die op de site worden vermeld, zijn inclusief btw, maar exclusief verzendkosten en invoerrechten voor landen buiten de Europese Unie. De eventuele verzendkosten zijn voor uw rekening en worden aan het einde van de bestelling berekend, bovenop de prijs van de geselecteerde producten. We behouden ons het recht voor om de prijzen op elk moment te wijzigen, maar we verplichten ons ertoe de productprijs toe te passen die op de site stond vermeld op het moment van je bestelling van dat product.
Verkoopprijzen buiten de EU
Al onze prijzen zijn hetzelfde voor bezorgadressen binnen en buiten de Europese Unie. De prijs bij verzending binnen de EU is inclusief 21% btw, terwijl de prijs bij verzending buiten de EU 0% btw bevat. Dit komt doordat we slechts €15 in rekening brengen voor verzending buiten de EU, terwijl de werkelijke kosten veel hoger zijn. Bovendien kost het ons aanzienlijk meer tijd om een zending buiten de EU te verwerken vanwege de benodigde documentatie. Om het eenvoudig te houden voor zowel ons als de klant, hebben we ervoor gekozen om één prijs voor alle bestemmingen op de hele website te hanteren. Dit betekent dat er geen btw kan worden teruggevorderd bij leveringen buiten de EU.
Prijsuitzondering voor Zwitserland, Noorwegen, IJsland en Engeland
Voor leveringen naar Zwitserland (CH), Noorwegen (NO), IJsland (IS), Engeland (UK) maken we de volgende uitzondering: op bestellingen met een waarde van meer dan €250 kunnen we op verzoek 21% btw in mindering brengen en de verzendkosten verhogen tot €50. Dit verlaagt de eindprijs voor de consument, en we vermelden deze prijs ook op alle douane- en factuurdocumenten bij de zending. Het prijsverschil wordt terugbetaald op uw rekening. Deze uitzondering geldt sinds 2017 (IJsland 2018) en is niet van toepassing op eerdere aankopen.
We verwerken uw bestelling op basis van beschikbare voorraden. Indien een door jou besteld product niet op voorraad is, zullen we contact met je opnemen om je op de hoogte te stellen van de verwachte leverdatum of om je een passend alternatief aan te bieden.
Je kunt betalen via verschillende betaalmethoden, waaronder iDEAL, PayPal, creditcard (Visa of Mastercard), bankoverschrijving.
Multisafepay:
Na het plaatsen van uw bestelling wordt je doorgestuurd naar de website van je bank. Om het factuurbedrag via Multisafepay te kunnen betalen, moet je beschikken over een bankrekening die geschikt is voor online bankieren, jijzelf kunt verifiëren en de betalingsinstructie aan ons bevestigen. Je krijgt verdere instructies tijdens het bestelproces. De betalingstransactie wordt vervolgens onmiddellijk uitgevoerd en je rekening wordt belast.
PayPal:
Tijdens het bestelproces wordt u doorgestuurd naar de website van de online provider PayPal. Om het factuurbedrag via PayPal te kunnen betalen, moet u daar geregistreerd zijn of zich eerst registreren, uzelf verifiëren met uw inloggegevens en de betalingsinstructie aan ons bevestigen. Na het plaatsen van uw bestelling in de winkel vragen we PayPal om de betalingstransactie te starten. De betalingstransactie wordt vervolgens onmiddellijk door PayPal uitgevoerd. U krijgt verdere instructies tijdens het bestelproces.
Creditcard:
Bij het plaatsen van je bestelling verstrek je je creditcardgegevens. Na je verificatie als rechtmatige kaarthouder wordt de betalingstransactie automatisch uitgevoerd en wordt je kaart belast.
Bankoverschrijving:
Bij het kiezen van de betaalmethode " Bankoverschrijving” verstrekken wij je onze bankgegevens in een aparte e-mail en leveren wij de goederen na ontvangst van de betaling.
Betaling per kaart bij afhaling:
Je betaalt het factuurbedrag met je bankpas of je bank app bij het ophalen van de goederen.
De goederen blijven ons eigendom totdat ze volledig zijn betaald.
RD streeft ernaar je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen na ontvangst van de betaling te verzenden. De leveringstermijn kan variëren afhankelijk van het land van bestemming en het verzendbedrijf. Meer informatie over de geschatte levertijden vindt je op onze website.
Indien goederen met duidelijke transportschade worden geleverd, dien je dergelijke fouten zo snel mogelijk te melden bij de bezorger en daarna direct contact met ons op te nemen. Je helpt ons zo om onze eigen vorderingen tegen de vervoerder of transportverzekering te kunnen indienen.
Gekochte artikelen
Indien je niet tevreden bent met je aankoop, kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Het product moet ongebruikt en in de originele verpakking zijn en voorzien van de originele labels. De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening, tenzij het product defect of verkeerd geleverd is.
Houdt er rekening mee dat ook eventueel bijkomende douanekosten (VAT) voor jouw rekening zijn.
Als je gebruik maakt van je recht op teruggave zal RD het aankoopbedrag terugstorten binnen 14 dagen na je aanspraak op teruggave. Echter behouden we ons het recht van 3 dagen ter inspectie van geretourneerde producten na ontvangst. Je wordt op dezelfde manier van de betaling terugbetaald.
Een retourzending moet opgestuurd worden met de post of een vergelijkbare vervoerder. Wij raden je aan je bestelling aangetekend te versturen en een verzekering af te sluiten bij de vervoerder, voor de marktwaarde van de producten. Dit in geval van diefstal of verlies van de producten bij de vervoerder.
Verhuurartikelen
Bij retournering dienen de gehuurde karren in dezelfde schone staat te verkeren als bij ontvangst, inclusief de originele doos. Zorg ervoor dat zand, kruimels en haren zijn verwijderd om extra kosten van €45 voor schoonmaak te voorkomen.
Wij adviseren u om uw retourzending per post of een vergelijkbare vervoerder te verzenden. Het is raadzaam om de zending aangetekend te versturen en een verzekering af te sluiten bij de vervoerder voor de marktwaarde van de gehuurde karren. Dit beschermt u in geval van diefstal of verlies van de karren tijdens het transport.
In het geval van verlies of beschadiging tijdens verzending of retournering, neem onmiddellijk contact met ons op.
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, zullen wij het restantbedrag van de borg binnen 7 dagen terugbetalen. We behouden ons echter het recht voor om geretourneerde producten binnen 3 dagen na ontvangst te inspecteren. De terugbetaling word gedaan op dezelfde manier als de betaling.
Niet-thuis Bezorging
Indien je niet aanwezig bent bij de bezorging en het pakket wordt retourneert naar ons, rust de verantwoordelijkheid hiervoor bij de koper. De koper is ook verantwoordelijk voor de kosten die voortvloeien uit het opnieuw verzenden van het pakket. Zorg ervoor dat het afleveradres accuraat is en houd de trackinginformatie bij voor de bezorgstatus.
Verantwoordelijkheid na Verzending
Zodra het pakket ons gebouw verlaat en wordt overgedragen aan de bezorgdienst, zijn wij niet langer verantwoordelijk voor eventuele verlies, schade of vertragingen die zich kunnen voordoen tijdens het verzendproces. We streven naar een veilige en betrouwbare verzending, maar we adviseren kopers om bij ontvangst de inhoud van het pakket te inspecteren en eventuele zorgen direct bij de bezorgdienst te melden.
Wettelijke garantie
Alle verkochte producten vallen onder de wettelijke garantie betreffende conformiteit en verborgen gebreken.
Je hebt twee maanden vanaf ontvangst van het product om de non-conformiteit ervan aan RD kenbaar te maken. Je hebt vijf jaar vanaf ontvangst van het product om verborgen gebreken aan RD kenbaar te maken. Na genoemde termijnen accepteert RD geen enkele aansprakelijkheid voor gevolgen van non-conformiteit dan wel verborgen gebreken.
Wat het probleem ook is, als je het product terugstuurt, dien je altijd een kopie van je factuur en een uitgeprinte versie van onze retour bevestigings-e-mail bij te sluiten.
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor de koper. Echter, als een artikel teruggestuurd wordt in het kader van de garantie van conformiteit, dan worden de verzendkosten aan je terugbetaald. Je kunt ons een product terugsturen met de Post of een vergelijkbare vervoerder. RD draagt daarna zorg voor de eventueel uit te voeren reparaties.
De wettelijke garantie is niet of slechts gedeeltelijk toepasbaar voor reparaties die noodzakelijk zijn door externe oorzaken (bv. vallen, ongeluk, etc...), een gebruik dat niet conform is aan onze specificaties, een gebruik dat schadelijk is voor het normaal functioneren van het product, of commercieel of gemeenschappelijk gebruik.
Garantie RD
RD geeft 5 jaar beperkte garantie op verborgen gebreken en materiaalfouten voor alle verkochte producten. Buiten de garantie vallen normale slijtage, ritssluitingen, op stoffen aangebrachte coatings en schade als gevolg van een ongeluk door jou of door een derde veroorzaakt of als gevolg van schadelijk, zeer intensief, abnormaal of niet-conform gebruik van het product.
RD zal bepalen of een schade valt onder haar garantie en of het product in aanmerking komt voor vervanging of reparatie.
Als een schade niet valt onder bovengenoemde garanties, zal RD je een offerte uitbrengen voor reparatie of vervanging. De reparatie of vervanging zullen plaatsvinden na acceptatie van de offerte en de vooruitbetaling van de reparatie of vervanging van het product. Administratiekosten kunnen berekend worden als je de offerte niet betaalt.
RD kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor onjuist gebruik van haar producten. Ook al presteren ze als professionele producten, de op onze webshop aangeboden producten zijn bedoeld voor privé gebruik.
Onze producten zijn ontwikkeld zonder onnodige functionaliteiten voor extreem gebruik. Maar in het geval van onvermijdbare schade bieden wij onze reparatie service. Hiermee helpen we je weer aan een zo-goed-als-nieuw product.
Lees hier hoe u uw reparatie regelt: https://www.radicaldesign.nl/r...
Voor klachten over onze producten of diensten kun je contact met ons opnemen via info@radicaldesign.nl. We zullen ons best doen om je klacht zo snel mogelijk op te lossen.
Toepasselijk recht en geschillenbeslechting
Op deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing. In geval van een geschil zullen we ons best doen om tot een minnelijke schikking te komen. Indien dit niet mogelijk is, kunnen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.
Buitengerechtelijke geschillenbeslechting (alleen voor consumenten)
Indien je een consument bent die in de Europese Unie woont, kunt u gebruikmaken van het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Commissie, dat je kunt vinden op https://ec.europa.eu/consumers.... Wij zijn bereid deel te nemen aan een buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsprocedure voor een consumentenarbitragecommissie.
Met deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden hopen we je rechten als klant te beschermen en een duidelijke en eerlijke samenwerking te bevorderen. Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via info@radicaldesign.nl of telefonisch op +31 599 513482. We staan klaar om je te helpen met al uw vragen en bestellingen. Dank je voor je vertrouwen in Radical Design. We wensen je veel plezier met uw aankoop!